På D-Congress: Jollyrooms nästa steg för att vinna kunderna

Den 10 mars går D-Congress av stapeln i Göteborg. D-Congress, f.d Distanshandelsdagen, är Nordens mötesplats för digital handel. Kongressen lyfter den senaste forskningen, inspiration från omvärlden, digital marknadsföring och logistikfrågor. På plats kommer Jessica Egman, marknadschef på Jollyroom.se avslöja praktiska tips på hur Jollyroom arbetar för att säkra den digitala kundupplevelsen.

På D-Congress kommer Erik Swan, E-handelsstrateg på iStone och Jessica Egman, marknadschef på Jollyroom dela med sig av lärdomar från den digitala utveckling man tillsammans gjort för att göra jollyroom.se mer kundanpassad. Steg för steg kommer de berätta om kundens köpresa och hur de arbetar för att säkra den digitala köpupplevelsen.

Att göra varje steg korrekt under utvecklingsfas är viktigt för att e-handlaren inte ska tappa sin konsument under implementationen. Vid lanseringen av nya jollyroom.se i höstas upprättades en speciell feedbackmail för att kunna hålla direkt dialog tillsammans med kunderna och på så vis få deras kommentarer direkt. På D-Congress får åhörarna lära sig mer om hur man som e-handlare ska tänka när man vill förbättra sin e-handel.

Jonas Ogvall, VD på Svensk Digital Handel ser det viktigt att e-handlare ger samma köpupplevelse oavsett vilken enhet konsumenten använder:

- ”Som arrangörer för D-Congress ser vi fram emot att presentera Erik Swahn, e-handelsstrateg på iStone och Jessica Egman från Jollyroom på Innovationsscenen. På Innovationsscenen lyfter vi de senaste e-handelslösningarna, vilket gör det väldigt intressant för åhörarna att höra om iStones och Jollyrooms satsningar på att göra jollyroom.se ännu mer användarvänlig. Vikten av att kunna ge samma köpupplevelse oavsett mobil, dator eller iPad kommer genomsyras under föredraget och är något som dagens digitala konsument kommer ta för givet.”

Jessica Egman, Marknadschef på Jollyroom ser fram emot att dela med sig av sina erfarenheter till andra e-handlare:

- ”För oss på Jollyroom är vår främsta prioritet en bra kundupplevelse och vi utvecklar ständigt vårt arbetssätt utefter kundens önskemål. Det är viktigt för oss att vår målgrupp enkelt och smidigt ska kunna handla av oss oavsett tidpunkt eller vart de befinner sig. Tillsammans med iStone har vi därför gjort stora satsningar på vår webbutik, allt ifrån inspirerande och effektiv design till mobilanpassning och flertalet navigeringsförbättringar. Jag ser fram emot att dela med mig av mina erfarenheter och berätta om hur vi ska jobba för att skapa en kundupplevelse i världsklass på D-Congress den 10 mars.”

Mer information om D-Congress:

www.dhandel.se

#dcongress

För ytterligare information vänligen kontakta:

Jessica Egman, Marknadschef, Jollyroom

E-post: jessica.egman@jollyroom.se