Timpriset är här!

Med timmätning kan man betala för sin elanvändning på timbasis och påverka sina elkostnader genom att styra användningen till timmar på dygnet när elen är billigare. Timpriset kan hjälpa de kunder som vill göra ett aktivt val kring sin elanvändning och på årsbasis ha möjlighet att påverka sin elkostnad.

Rörligt pris med timmätning är en produkt som riktar sig till den aktive elanvändaren som i sin anläggning har möjlighet att styra sin elanvändning. Som användare bör man ha daglig koll på elpriserna för att produkten ska bli lönsam.

Kunder kan från och med idag teckna avtalet med oss. Det dröjer dock upp till tre månader innan avtalet kan starta. Det beror på att Elnätsföretagen har denna tid på sig att ställa om eller byta mätare.

Rörligt pris med timmätning innebär elbörsen Nordpools timvisa spotpris med ett påslag. Årsavgift, kostnader för elcertifikat, energiskatt och nätavgifter tillkommer.

Vid frågor om timmätning kontaktas:

Anders Rydén | Affärsområdeschef Elhandel | Jönköping Energi
036-10 82 10 | 070-290 12 25

Jönköping Energi är samlingsnamnet för kommunens fyra energibolag, Jönköping Energi AB, Jönköping Energi Nät AB, Jönköping Energi Biogas AB och Huskvarnaåns Kraft AB. Vi förser 55 000 kunder med ljus, kraft, värme, kyla, biogas och fiberoptiskt bredband. Bolagen omsätter 1,4 miljarder kronor per år och vi är 240 anställda.