Babben Larsson - Komiker och artist

Vi vill stolt presentera vår ambassadör - Babben Larsson

Babben – Varför är du ambassadör för Jontefonden?

– Eftersom jag har arbetat tillsammans med Jontes pappa Tommy Ivarsson vet jag vilken kamp det varit för familjen sedan Jonte först blev sjuk för många år sedan. Man blir väldigt personligt engagerad när man känner någon som drabbas.

– Här går också många tankar till de syskon i drabbade familjer som ofta får ”stå tillbaka” när man mister en i familjemedlem. Min hjärtefråga är därför hur Jontefonden arbetar med syskonperspektivet och ser till att syskonen uppmärksammas. Det är viktigt att sätta fokus på hur syskon tänker och mår i dessa svåra situationer.

– Jontefondens medverkan i olika mediesammanhang, nu senast när Tommy var med i antikprogrammet Bytt är bytt väcktes ett starkt engagemang bland tittarna, och en stor vilja för Jontes eftermäle lever vidare i den här fonden.