Vi vill stolt presentera vår ambassadör - Per-Johan ”Pebben” Axelsson

Per-Johan ”Pebben” Axelsson – Varför är du ambassadör för Jontefonden?

– Jag har precis som många andra Kungälvsbor kunnat följa hela processen med familjens kamp från det att Jonte först blev sjuk till dess att han avled. En process där jag lärde känna familjen och kunde se vilket fantastiskt arbete de har gjort och nu har tagit vidare in i Jontefonden.

– Det är utan tvekan som jag kommer fortsätta att vara ambassadör för Jontefonden och kämpa för att folk verkligen tar ställning i organdonationsfrågan och väljer att bli donatorer. Här finns ett stort arbete att göra där jag som ambassadör vill hjälpa till att sprida budskapet i Jontefondens anda, det kan rädda många liv.