Jessica Andersson - artist. Foto: Andreas Sundgren

Vi vill stolt presentera vår ambassadör - Jessica Andersson

Jessica Andersson – Varför är du ambassadör för Jontefonden?

– För en tid sedan fick jag höra talas om Tommy och vilken eldsjäl han är. Jag blev intresserad av att höra mer och när han då berättade om Jonathan stod det klart för mig hur mycket han brinner för det här. Det blev också en självklarhet att engagera mig och bli ambassadör för Jontefonden.

– Man kommer aldrig helt och hållet att kunna förstå deras situation innan man varit med om det själv. Men man kan känna en stor empati och en vilja att bidra.

– Jontefondens absolut viktigaste arbete är att de ständigt jobbar för att man ska anmäla sig till donationsregistret. För att barn ska få stanna hos sina familjer, och för att familjer ska få ha kvar sina barn. Det känns bra i hjärtat och det är livsviktigt att hjälpa till och bidra för våra barn i Sverige.