Linda Vagnelind - Konstnär

Vi vill stolt presentera vår ambassadör - Linda Vagnelind

Linda Vagnelind – Varför är du ambassadör för Jontefonden?

- Det är verkligen en stor ära att få vara ambassadör och vara med och hjälpa till. Jontefonden gör ett fantastiskt arbete, och fondens syfte är en hjärtefråga som är livsviktig att ha kunskap kring. Många står på kö i väntan på att få organ. Det går inte att föreställa sig oron hos ett drabbat barn, dess syskon och föräldrar i väntan på en organtransplantation.

- I framtiden så kommer jag absolut att fortsätta vara ambassadör för Jontefonden. En enda människa kan – tack vare organdonation – rädda åtta människors liv.

- Det är fint att Jontefonden satsar mycket på att ge de drabbade och syskonen en framtidstro, att få dom att känna hopp och glädje.