​Sök aktiestinsens stipendium inom äldres aktivitet och hälsa 2019

Nu är det tid att söka årets stipendium från Aktiestinsens Lennart Israelssons stiftelse för främjande av äldres aktivitet och hälsa.

Varje år utlyser Aktiestinsens Lennart Israelssons stiftelse ett antal stipendier till studenter, forskare och entreprenörer för att främja entreprenöriellt utvecklingsarbete och forskning om hälsofrämjande arbete för äldres aktivitet och hälsa inom arbetsterapiområdet. För 2019 är den totala stipendiesumman 400 000 kr.

Stipendierna ska användas för projekt som bedrivs i samverkan mellan forskare och studenter vid Hälsohögskolan i Jönköping tillsammans med yrkesverksamma som arbetar för att främja äldres aktivitet och hälsa inom arbetsterapiområdet. För anställda vid Hälsohögskolan finns möjlighet att söka stipendium omfattande 50% forskningstid för ett år i taget.

Samverkan mellan forskare, studenter och yrkesverksamma behöver etableras innan ansökan skickas in. Därför erbjuds två tillfällen under hösten där intresserade kan träffas för att samverka kring eventuella ansökningar:

• Onsdagen den 11 september kl. 17.00-19.00
  • Onsdagen den 2 oktober kl. 17.00-19.00
  • Anmälan till dessa samverkanstillfällen skickas till Anita.Bjorklund@ju.se senast en vecka innan de ska äga rum.

Ansökan skickas via e-post till registrator@ju.se senast fredagen den 11 oktober. Märk ärendet Aktiestinsen, dnr JU 2019/1001-65.

Besked om beviljade stipendier meddelas före årsskiftet.

Mer detaljerad information om ansökan, ansökningsblankett, informationsträffar och kontaktuppgifter finns här.

Regioner

Jönköping University är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom fyra fackhögskolor: Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan. Högskolan har cirka 11 500 registrerade studenter, 850 anställda och omsätter 900 mnkr.

Presstjänst

Presskontakt Presstjänst, övergripande 073- 910 17 53
    Sophie Liljefall

Presskontakt Kommunikatör, pressansvarig Press +46 36-10 1816, 073/9100865

Ett lärosäte med en genomgående internationell profil

Jönköping University (JU) är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom de fyra fackhögskolorna Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan samt utbildning inom Jönköping University Enterprise. JU har cirka 12 000 registrerade studenter, 800 anställda och omsätter 1 000 mnkr.

Jönköping University