Don Juan  - av Mozart    Ensemble
Don Juan - av Mozart Ensemble

DON JUAN av Mozart - Gästspel på Nöjesteatern i Malmö

Publiksuccé i Stockholm, nu på gästspel i Malmö.

En lekfull opera med musik av W.A. Mozart

Regi, bearbetning och översättning: Charlotta Huldt

Berättelsen om Don Juan förför och berör människor över hela världen. Operans handling är i denna uppsättning förlagd i Mexico, där berättelsen om Don Juan spelas varje år, som ett krönikespel under Allhelgonahelgen (Dia de Muertos). Under denna helg samlas människor för att umgås med sina avlidna nära och kära under flera dygn på överdådigt smyckade kyrkogårdar. I Mozarts opera möter vi en människa, som utmanar döden och som lever som om varje dag vore den sista och där den gudomligt vackra musiken driver, kittlar och smeker alla våra sinnen till extas.

I rollerna:

Don Juan - Linus Flogell, Leoporello - Thomas Björklund Svensson, Donna Anna - Hanna Fritzson, Don Ottavio - Joaquin Munoz, Donna Elvira - Charlotta Huldt, Kommendören/Stengästen och Masetto - Michael Schmidberger, Zerlina - Tessan-Maria Lehmussaari

Musiker:

Kapellmästare instudering och piano - Eric Skarby, Cello - Johannes Rydén, Gitarr - Emilio Bobadilla.

Kostym och mask: Helena Andersson

Affischbild:Foto - Stefan Engeseth och design – Johanna Valero