Musikalen GREASE - höstens stora musikal på Nöjesteatern i Malmö

Musikalen GREASE - höstens stora musikal på Nöjesteatern i Malmö

Torsdagen den 3 oktober 2019 har Grease premiär på Nöjesteatern i Malmö.

Det har gått 41 år sen filmpremiären och senast vi kunde njuta av den fartfyllda föreställningen på Nöjesteaterns scen var 2006, då spelades Danny av Måns Zelmerlöw och Sandy av Nina Pressing.

Nu produceras en ny uppsättning och för regin står Staffan Götestam, som än en gång tar sig an uppdraget att bevara en 40 år gammal historia på ett modernt sätt, utan att tappa den klassiska Grease-känslan. Koreografen Siân Playsted skapar magiska dansnummer till låtar som Grease is the word, Greased Lightnin, You’re the One That I Want och We Go Together.

Staffan Götestam berättar om uppdraget han har framför sig: ”Grease är en av historiens mest älskade musikaler, en rolig, gripande, glittrande supercool show med ett ungdomligt känslomässigt allvar. Jag är stolt och glad över att få regissera Grease i min översättning och bearbetning på Nöjesteatern i Malmö.”

I Grease träffar Danny sin Sandy i en innerlig sommarromans. Väl tillbaka i skolan visar det sig att Sandy är den nya tjejen i klassen. Danny slits mellan det tuffa killgänget T-birds och känslorna för Sandy. Sandy passar inte in i ramen för det coola tjejgänget Pink Ladies och är därför inte heller en passande flickvän till skolans populäraste kille. Kommer Sandy att bli accepterad i Pink Ladies? Kommer Danny våga visa sina känslor? Detta är frågor som alla som sett John Travolta och Olivia Newton Johns berömda steg, vet svaret på. Från film till teaterscen – Grease är en historia som kan upplevas om och om igen!

I mitten av mars presenteras huvudrollerna.

Producent: Emelie Löfmark Executive producent: Julius Malmström för Julius Production AB