Paul Potts Christmas Dream Tour

Paul Potts till Malmö - Enda Sverigekonserten

Mannen som tog hela världen med storm i Britain’s Got Talent.

Paul Potts Christmas Dream Tour. Nöjesteatern i Malmö den 27 november. Enda konserten i Sverige.

Gästartist är danska sångerskan Kirsstine Bonde.

När Paul Potts i november och december 2019 återigen besöker Danmark med sina julkonsert väntas underbara och fanatiskas upplevelser. Denna gång kommer han även till Sverige. Enda konserten är i Malmö och Nöjesteatern den 27 november.

Danska Kirstine Bonde är med som gästsolist. Publiken kan se fram emot en varm och underhållande kväll där du kommer lyssna till julklassiker och njuta av vackra duetter de två solisterna emellan.

Det var nog få som förväntade sig att bli så lyriska som när Potts framförde Nessun Dorma från Puccinis opera Turandot i Brittain’s Got Talent 2007. Den tidigare telefonförsäljaren vann tävlingen och kort efter debutalbumet, som toppade hitlistorna, sålde han inte mindre än 3,5 miljoner exemplar. Idag har den fantastiska sångaren uppnått stjärnstatus!

Dansk gästsolist

Liksom Paul Potts är Kristine Bonde en enorm musikalisk talang. Kirstine är en klassisk sångare i grunden men har rört sig mellan många olika genrer och stilar. Hon har deltagit i ett flertal fantastiska och hyllade föreställningar som West Side Story, Evita, Flagman, Cosi fan tutte och Farinelli. 2018 släppte hon sitt debutalbum där hon tolkar stora pop- och rockhits med sin vackra och karakteristiska röst.