Karlsson landar med fallskärm på Junibacken!

Torsdagen den 29 maj kl 14.00 landar Karlsson på taket, inte på taket, utan på gräsmattan utanför Junibacken! (OBS ca kl 14.00 – vädrets makter rår inte ens Karlsson på!) Han kommer i ett ryskt AN2 propellerplan (med världens kraftigaste stjärnmotor). Först kommer ett gäng fallskärmshoppare för att kolla läget, sen kommer Karlsson i tandemhopp. Vi firar med stort kalas i gröngräset, med kanel- och köttbullar till alla barnen. Pippi och hennes vänner finns på plats och hälsar Karlsson välkommen. Karlssons entré blir uppstarten till sommartemat med Karlsson i centrum. Han och Fröken Bock finns här hela sommaren. Och när Karlsson är ute och flyger härjar Pippi Långstrump runt med Prusseluskan och Kling och Klang i släptåg. Hela sommaren genomsyras av sång och musik av Astrid Lindgren och George Riedel. Varje dag framförs teaterföreställningen ”Pippi flyttar in” vid Villa Villekulla. På Barnbokens torg blir det sång- och musikframträdanden. Självklart blir det också showtime med Doris och Gösta i Bolibompa-utställningen. Dagarna avslutas med en godnattsaga ur Junibackens Sagokista. Öppet alla dagar jun-aug. Extraöppet 23/6-10/8 kl. 9-20. Vi finns på Djurgården i Stockholm och på www.junibacken.se. Sagolikt välkomna på torsdag kl 14.00! För ytterligare information och bilder kontakta gärna: Lena Törner på telefonnummer 08-587 230 15, 070-646 22 12 eller e-post: lena.torner@junibacken.se