Bäddmadrass vinner i test

Pressmeddelande   •   Nov 03, 2010 07:04 CET

JYSK bäddmadrass GOLD T35 vann i oktober en svensk test gjort av en oberoende konsumenttest, Testfakta som undersöker förbrukningsvaror.

Bäddmadrassens tryckfördelande egenskaper kan vara skillnaden mellan en god natts och en dålig natts sömn.

För att en bäddmadrass ska vara bra krävs att alla skikt i madrassen är flexibla och har god återfjädringsspänst. Vilket JYSK konstruktörer har lyckats med alla skikt i bäddmadrassen, skriver Testfakta om JYSK bäddmadrass.

Nyligen vann JYSK Intex Velour Comfort luftmadrass också en svensk oberoende konsumenttest.

JYSK GROUP har sitt ursprung i Skandinavien: den första butiken öppnades i Danmark 1979. Idag har JYSK GROUP över 2400 butiker och 20000 anställda i 45 länder. I Tyskland och Österrike är namnet Dänisches Bettenlager – och JYSK i resten av världen. JYSK GROUP strävar efter att etablera sig i hela världen med ett bra erbjudande för alla. Ägaren och grundaren av JYSK GROUP är Lars Larsen som också är ägare till möbelkedjorna Bolia.com, IDE möbler och ILVA – samt ett antal andra företag. Omsättningen för LARS LARSEN GROUP är 3,4 miljarder euro.