Ving satsar på charter till Rhodos från Kalmar nästa sommar

Stor efterfrågan från kunderna att kunna boka allt tidigare har bidragit till att Ving i förra veckan släppte upp stora delar av nästa sommars charterresor till försäljning, vilket är rekordtidigt. Då stod det klart att Ving fortsätter med resor till Mallorca och Turkiet från Kalmar. Nu är det även klart att Ving tar in Rhodos i programmet från Kalmar Öland Airport.

Det känns roligt att vi kan erbjuda kalmariterna ännu fler tillfällen att komma till solen och värmen. Rhodos är ett av Vings populäraste resmål vid Medelhavet och tillsammans med Mallorca och Turkiet kan Ving erbjuda några av svenskarnas absoluta favoritresmål från Kalmar Öland Airport, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Vi är jätteglada över att Ving satsar på fler destinationer direkt från Kalmar. Från flygplatsens sida vill vi vara med och verka för en attraktiv livsmiljö i vår region och ett bra charterutbud gör det ju ännu trevligare att bo här, säger Karin Lagerlöf, affärsutvecklare på Kalmar Öland Airport.

Vings program från Kalmar sommaren 2014:

Nyhet: Rhodos under maj och juni (totalt 1055 platser). Resorna går med Vings eget flygbolag Thomas Cook Airlines Scandinavia.
Mallorca: Resor från april till september.

Turkiet: Resor från maj till oktober.

Vings sommarresor 2014 finns under följande länk  http://www.ving.se/sommarresor-2014?v_70=s14&v_72=start

Magdalena Öhrn, informationschef Ving, Magdalena.ohrn@ving.se  tel 0709-513 075
Karin Lagerlöf, Business Development Manager, Kalmar Öland Airport, tel 0480-459019 karin.lagerlof@kalmarairport.se

• charter