Kärcher AB förvärvar AB Mek & Maskin Markvårdsmaskiner!

Kärcher AB förvärvar AB Mek & Maskin Markvårdsmaskiner!

AB Mek & Maskin har över 33 års erfarenhet av att saluföra och serva markvårdsmaskiner. Affärsidén är att erbjuda maskiner av hög kvalitet och en mycket god verkstadsservice. Kunderna finns främst inom offentlig verksamhet men också bland egna företagare och privatpersoner.

– Vi är mycket glada över att ha fått möjligheten till detta förvärv. Vi är övertygade om att övertagandet av vår nuvarande återförsäljare AB Mek & Maskin Markvårdsmaskiner kommer vara en viktig del av Kärchers fortsatta närvaro i området. Bolaget har en gedigen erfarenhet i branschen när det gäller förstklassig service, vilket gör att det kommer passa väl in i Kärcher ABs strategi och höga ambitioner säger Nils Kloster, Regional President Kärcher Norden.

Förvärvet är en del av Kärchers strategi att finnas nära tillhands och erbjuda högklassiga lösningar och god service till sina kunder. AB Mek & Maskin Markvårdsmaskiner omsatte ca: 46 miljoner 2019. Bolaget har cirka 17 anställda med kontor i Vimmerby och Jönköping. Peter Svensson, Chef för Aftersales och service på Kärcher AB, har tillträtt rollen som VD efter Niclas Samuelsson.

För ytterligare information kontakta Peter Svensson.