Kärcher utökar sitt utbud av självgående skurmaskiner med ytterligare en modell som är utrustad med det innovativa styrkonceptet KART: borsthuvudet på BR 45/22 C kontrolleras direkt med hjälp av en ratt.

Ny kompakt skurmaskin rengör med enkel manövrering

Kärcher utökar sitt utbud av självgående skurmaskiner med ytterligare en modell som är utrustad med det innovativa styrkonceptet KART: borsthuvudet på BR 45/22 C kontrolleras direkt med hjälp av en ratt. Detta gör att maskinen är väldigt enkel att manövrera. Med sin arbetsbredd på 450 mm och sitt litiumjonbatteri är denna maskin idealisk för effektiv rengöring av ytor i tätt möblerade utrymmen. När batteriet är fulladdat kan maskinen användas utan avbrott i två timmar.

Borsthuvudet styr riktningen för drift och rengöring, medan borstvalsens drivkraft får maskinen att röra sig framåt. När borsten vinklas inåt kan denna kompakta maskin även rengöra då den rör sig bakåt. Sugrampen är alltid inställd i färdriktningen så att vatten alltid samlas upp när man svänger runt hörn. Styrsystemet KART gör att denna rörliga maskin kan rengöra i räta vinklar från en vägg och enkelt når in i hörn. Handtaget i rostfritt stål är justerbart i höjdled och kan fällas ihop vid transport.

Med sina 1 300 cykler är det underhållsfria litiumjonbatteriet, som består av två block, väldigt långlivat. Det blir fulladdat på endast 4,5 timmar. Maskinen kan rengöra upp till 1 800 m² per timme. När batteriet körs i det resurssparande eco!efficiency-läget utökas dess drifttid med omkring 40 %. Delvis uppladdning kan ske via alla eluttag, och avbruten laddning minskar inte batteriets livstid. Tack vare batteriets låga vikt väger maskinen endast 48 kg, vilket gör den enkel att hantera. De stora hjulen gör det enkelt för användaren att förflytta maskinen över ojämna ytor och i trappor.