Rengör med högtryck inomhus med FRV 30!

Kärcher lanserar en kraftfull, innovativ och originell ytrengörare för högtrycksrengöring både inom- och utomhus. Med FRV 30 ytrengörare sugs avloppsvattnet upp direkt under rengöringsprocessen.

FRV 30 är ett stänkfritt rengöringstillbehör för både kall- och hetvattentvättar i proffsklassen. Tillbehöret har inbyggd ejektor som effektivt suger bort vätskan. Det går utmärkt att tvätta hårda golv och väggar med högtryck inomhus. Vätskan kan transporteras upp till 20 m bort i evakueringsslangen med en tryckhöjd på 1,5 m.

Med en FRV 30 ytrengörare kopplad på spolhandtaget/spolröret får du ett jämnt och bra tvättresultat samtidigt som du undviker stänk och då avloppsvattnet sugs upp direkt. Det finurliga med FRV 30 är att du inte behöver våtsuga underlaget efteråt.

FRV 30 är utrustad med ett robust plasthölje och keramiska kullager som förlänger livslängden. På höljet sitter ett bekvämt handtag som underlättar vid rengöring av vertikala ytor som t ex väggar. Med sin koniska form kan ytrengöraren lätt rengöra längs kanter och i innerhörn.

Kärchers FRV 30 passar för rengöring i sanitetsutrymmen, pool- och spaområden, restauranger och kök, parkeringshus och garage, trottoarer, lager, skolgårdar, idrottsplatser, produktionshallar, industri- och verkstadslokaler. FRV 30 har en vattenkapacitet på 600-1000 l/tim och ett maxtryck på 130 -250 bar.

För ytterligare information kontakta:

Dan Hay, försäljningsansvarig Kärcher AB, tel: 031-57 73 00, e-post: dan.hay@karcher.se

Kärchers produkter har funnits i Sverige sedan 1975 då man introducerade högtryckstvättarna på marknaden. Kärcher producerar bland annat högtryckstvättar, grovdammsugare, fönstertvättar, SteamCleaners, skur- och sopmaskiner. Kärcher AB är ett helägt dotterbolag till det tyska moderbolaget, Alfred Kärcher GmbH & Co. KG. Tack vare 75 års erfarenhet av rengöring både inom industrin och för privatkonsumenter är Kärcher idag expert på området och också drivande av utvecklingen av nya produkter och innovationer.