Pressmeddelande -

Kaffemaskinen de Jong Nio har tilldelats ytterligare ett prestigefullt designpris!

Nio har tilldelats ytterligare ett prestigefullt designpris!

Det är med stolthet vi på Kaffeknappen kan meddela att kaffemaskinen NIO från de Jong DUKE har tilldelats ännu ett prestigefullt designpris; the iF DESIGN AWARD! Detta pris, som delats ut sedan 1953 röner internationell uppmärksamhet och är en kvalitetsstämpel på design av yppersta världsklass.

Red Dot Design Award

Under 2014 tilldelades NIO det prestigefulla designpriset RED DOT DESIGN AWARD. Det är bara att titta på listan över tidigare vinnare, företag som BMW, Apple, för att förstå tyngden i detta pris. RED DOT DESIGN AWARD är ett av världens mest prestigefyllda designpris där en mängd olika faktorer spelar in när man utser de värdiga vinnarna.

”Vi ser denna utmärkelse som en bekräftelse och erkännande av det jobb som våra ingenjörer, designers, leverantörer och alla andra inblandade lagt ner på NIO för att förverkliga detta, säger Maurits JC de Jong, VD på de Jong DUKE som en reaktion på nyheten. Det är också en bekräftelse av vår filosofi vid all produktutveckling där vi adderar värden samtidigt som vi behåller fokus på prestanda och tillförlitlighet utan att kompromissa med design och kundupplevelse”.

Kaffeknappen i referensgruppen

Det som gör oss extra stolta är det faktum att Kaffeknappen deltagit i referensgruppen vid utvecklingen av denna kaffemaskin, en process som leddes av holländska designföretaget Scope. Vår erfarenhet har således spelat en viktig roll I arbetet och slutresultatet gör oss alla mycket glada och nöjda.

• de jong duke
  • red dot design award
  • if design award 2015
  • kaffeknappen
  • coffee machine

• Stockholm

Kaffeknappen skräddarsyr fikalösningen och hjälper till att skapa en bra mötesplats på ert företag. En relation startar alltid med första mötet, du får bara en chans att göra ett gott första intryck. Vi ger dig förutsättningarna för att lyckas, bjud dina anställda och kunder på något speciellt. Bjud på dig själv!