SCAE Coffee Diploma till Kaffeknappens Advisory Barista Matte Carlson!

Vi säger stort grattis till Matte Carlson som nu uppnått 100 poäng inom SCAE Coffee Diploma System och därmed erhåller sitt SCAE Coffee Diploma, en nivå som han för närvarande är ensam om i Sverige och Norge.

Matte Carlson är dessutom en av tre SCAE Authorised Trainers i Sverige vilket berättigar honom till att utbilda och certifera andra baristor.

Speciality Coffee Association of Europe, SCAE är en organisation som arbetar för att höja kunskapen och kvaliteten i branschen och hos alla kaffekonsumenter runt om i världen. Medlemmarna återfinns inom alla områden av kaffevärlden; baristor, caféägare, maskinleverantörer, kafferosterier m.fl, en blandning av experter och entusiaster.

Organisationen har utvecklat ett utbildningssystem, SCAE Coffee Diploma System, med utbildningar i allt från grundläggande kaffekunskaper till yttersta expertnivå. SCAE (tillsammans med SCAA) arrangerar även tävlingar såsom World Barista Championship (WBC), World Brewers Cup Championship och the World Latte Art Championship.

För oss på Kaffeknappen är detta ett viktigt steg mot våra mål att höja hela organisationens kunskapsnivå så att kvaliteten på våra tjänster motsvarar den höga nivå som våra kunder kräver och förtjänar. Idag ser vi att efterfrågan på högkvalitativa kaffelösningar hela tiden ökar på marknaden liksom kunskapen om att man kan ställa högre krav.

Boban Knezevic,

Nordic Marketing Manager, Kaffeknappen

• espresso
  • kaffe
  • kaffeknappen
  • scae coffee diploma
  • scae
  • barista

Kaffeknappen skräddarsyr fikalösningen och hjälper till att skapa en bra mötesplats på ert företag. En relation startar alltid med första mötet, du får bara en chans att göra ett gott första intryck. Vi ger dig förutsättningarna för att lyckas, bjud dina anställda och kunder på något speciellt. Bjud på dig själv!