Kahls första julkaffe i Micro-LOT-serien är odlat av Lucia

Nu släpper vi Kahls första kaffe i Micro-LOT-serien. Ett kaffe som passande nog är odlat av Lucia, Lucia Muñoz Guevara närmare bestämt.

Lucias Julkaffe är ­resultatet av ett spännande samarbete mellan Kahls och vår partner Sol & Cafe i Peru. Ett projekt som haft till uppgift att undersöka om det är möjligt att framställa honungsprocessat* kaffe i denna del av landet. Metoden förbrukar nämligen 95% mindre vatten än normalt och är därmed mycket skonsammare för miljön än tvättat kaffe.

Försöket blev en framgång, och en succé rent smak­mässigt, med högre fyllighet och mycket lägre syra. För att göra kaffet rättvisa har vi därför valt att ­förpacka Lucia i vår mest exklusiva förpackning.

Lucias julkaffe är mellanmörkt rostat, fylligt och ­intensivt, med kraftfull kakaosmak och inslag av torkad frukt. Ett kaffe som passar lika bra till ­lussebullen som julskinkan.

Detta unika kaffe finns endast i mycket ­begränsat antal, så om du vill smaka något ingen annan provat tidigare, gäller det att hålla sig framme, för det är först till kvarn som gäller...

Kahls Kaffe AB är ett familjeföretag i Göteborg med anor sedan 1911. I vårt rosteri kombinerar vi över 100 år av samlad kunskap med den senaste ­tekniken för att på bästa sätt nå upp till våra högt ställda krav på kvalitet.

Vårt mål är att leverera en kvalitet som är över förväntan.

Vi vet att detta är en helhetsupplevelse som utöver en perfekt och välsmakande kopp kaffe, te eller choklad även innebär att hela kedjan, från ursprung till den färdiga produkten, är ­ansvarsfullt och uthålligt genomförd.

"Nutida kvalitet är perfektion i hantverket i harmoni med en i alla steg uthållig produktion. Kunskap, tradition och engagemang från alla medarbetare är den enda vägen till en kvalitet över förväntan”

Mats Nilsson, ägare i 3:e generationens grundarfamilj.

Peter Goodman

Produktutvecklare 031-755 76 20