Ny Kaffekalender gör Kahls tekalender sällskap i årets julförsäljning

I år får förra årets succé med Kahls tekalender sällskap av en kaffekalender som tar dig på en resa genom kaffets värld och Kahls historia. Varje dag har sitt eget unika kaffe.

Resan tar sin början med ett vildkaffe från kaffets hemland Etiopien och avslutas med ett julkaffe som bland annat innehåller kaffe från Norra Pionero i Brasilien, världens sydligaste kaffeområde. Resan fram till julafton tar dig även till spännande destinationer som Nicaragua, Peru, Colombia, Burundi och inte minst Göteborg, dit det första kaffetankom redan 1685.

Kaffekalendern innehåller ett brett utbud av kaffe, från klassiska blandningar till bästsäljare och single origin-kaffen, men även spännande smaksatta kaffen.

Med kaffekalendern följer ett häfte med detaljerad information om alla kaffen. Varje påse innehåller 30 g malet kaffe, vilket räcker till 1/2 liter färdigbryggt kaffe, så du kan luta dig tillbaka och dela varje dags upplevelse med en vän.

Aldrig tidigare har väntan på julafton varit så kort och välsmakande