Pressmeddelande -

Ny Masterpiece-förpackning med fotograferade bönor ger högre kvalitet och jämnare smak.

EN KAFFEUPPLEVELSE UTÖVER DET VANLIGA
Kahls Masterpiece Collection är en serie ­uttrycksfulla kaffen med tydliga ­smakprofiler, hämtade från några av världens mest ­spännande kaffeområden. En personlig serie för dig som söker en kaffeupplevelse ­utöver det vanliga. ­Masterpiece Collection släpps nu i en ny 1 kg förpackning som innebär att ­kaffet får bättre hållbarhet och jämnare kvalitet, eftersom kaffet passerar en ­avancerad sorteringsanläggning som endast släpper igenom de bästa ­bönorna. Den tidigare 5 kg-förpackningen utgår ur sortimentet.

ALLA BÖNOR BLIR FOTOGRAFERADE
Det som gör den nya förpackningen så viktig är att kaffet som packas i de här påsarna tillverkas på en packlinje där allt kaffe passerar ­genom en avancerad ­sorteringsanläggning som fotograferar varje enskild böna 4 gånger (!) med avseende på färg och form. Defekta bönor och bönor med avvikande färg avlägsnas sedan i farten med en tunn tryckluftsstråle. Detta är något Kahls Kaffe är ensamma­ i Norden om att kunna erbjuda.

SYREBRIST GER ÖKAD LIVSLÄNGD
Innan kaffet packas fylls påsarna med kväve, som är en skyddsgas som reducerar syret i luften. Det gör att ­kaffet håller sig färskt längre, eftersom det är syret som gör att kaffet åldras. Sammantaget gör detta att ditt ­Masterpiecekaffe håller jämnare kvalitet och ­bevarar ­smaken bättre.

• specialkaffe
  • impressionist
  • surrealist
  • cubist
  • expressionist
  • sortex
  • ny förpackning
  • kaffe
  • masterpiece

Kahls Kaffe AB är ett familjeföretag i Göteborg med anor sedan 1911. I vårt rosteri kombinerar vi över 100 år av samlad kunskap med den senaste ­tekniken för att på bästa sätt nå upp till våra högt ställda krav på kvalitet.

Vi vet att detta är en helhetsupplevelse som utöver en perfekt och välsmakande kopp kaffe, te eller choklad även innebär att hela kedjan, från ursprung till den färdiga produkten, är ­ansvarsfullt och uthålligt genomförd.

Peter Goodman

Produktutvecklare 031-755 76 20