Framgångsrikt ledarskap i den nya ekonomin

Vi går emot en tid som kräver ett nytt typ av ledarskap. Ett ledarskap som är anpassat för en tid där tänkandet är den nya produktionen. Mats Lindgren, VD och grundare av Kairos Future, har i sin nya bok, 21st Century Management – Innovation and Leadership in the Thought Economy, utforskat just detta, organisation, innovation och ledarskap anpassat till en ny ekonomi.

Boken släpps av Palgrave Macmillian och bygger på år av internationella studier och analyser. Den beskriver helt nya angreppssätt till ett lyckat ledarskap och presenterar en modell till hur kan transformera verksamheter till tankefabriker som excellerar i att producera Aha!s.

Patrick Mc Namee, Emeritus Professor of Strategic Management, University of Ulster, beskriver boken så här:

– This fresh and excellent unique book fuses many of today’s often quite tenuous strands or weak signals into an integrated model of anticipating and planning the future. It has an original approach - a ‘trace element ‘ of humour with words such as ‘dancing’, ‘jamming’, ‘Tango’ etc. which intrigues and sustains interest.  It shows how we can ‘handle the jagged word’ we now inhabit. Essential reading for company executives, professors, MBAs, Internet and start up businesses and government.

Läs mer på www.kairosfuture.com/21stcenturymanagement. Hör av dig till Helen Jönsson, kommunikatör Kairos Future, på 070-219 09 29 eller helen.jonsson@kairosfuture.com för att få ett exemplar av boken.

• företagande
  • organisation
  • ledarskap

Kairos Future är ett internationellt konsult- och analysföretag som hjälper företag att förstå och forma sin framtid. Genom trend- och omvärldsanalys, innovation och strategi, ger vi våra kunder de stora sammanhangen. Kairos Future grundades 1993, vårt huvudkontor finns i Stockholm och vi har representanter i New York, Peking, Barcelona och Köpenhamn samt samarbetspartners över hela världen. För mer information, se www.kairosfuture.com.