Kairos Future lanserar app för trendspaning och idéutveckling

Kairos Future har utvecklat ett nytt digitalt verktyg för trendspaning och idéutveckling, Co:tunity, kort för ”Co-creating opportunities”. Med Co:tunity kan företag ta idé- och innovationsprocesser från blädderblock, workshops och konferensrum ut i händerna på en större grupp. En molntjänst med webbsida och mobilappar låter användare i realtid, och tillsammans med andra, samla inspiration, fånga trender och skapa idéer.

Co:tunity har under en 3 månaders testfas använts av speciellt inbjudna kunder som Arla Foods, Socialdemokraterna och AcadeMedia, som alla framgångsrikt använt verktyget för att samla in och analysera trender och idéer.

– Konkurrenskraft bygger i allt större grad på förmågan att producera så många kraftfulla koncept som möjligt. Att engagera kunder, leverantörer och anställda i ett medskaparnätverk blir därmed en kritisk framgångsfaktor. Vår vision är att lägga källan till innovation i händerna på alla. Vi har därför lagt stor vikt vid att kombinera design och avancerad funktionalitet, och även gjort tjänsten tillgänglig i alla ”handterminaler”; som iPhone, Android and WindowsPhone, säger Mats Lindgren, VD Kairos Future.

Läs mer om Co:tunity på www.cotunity.se. För mer information, kontakta Helen Jönsson, kommunikationsansvarig Kairos Future, Helen.jonsson@kairosfuture.com 070-219 09 29.

• trender
  • trendspaning