En God Jul och Ett Gott Nytt År önskar länsmusikchef Ingrid Marmvik.

Musikvänner!

Efter tre månader på Länsmusiken är det nu dags att önska er alla God Jul.
Det har varit en spännande och intensiv period där min främsta uppgift har varit att lära känna personal och verksamheter. Några höjdpunkter har varit Camerata Nordica som genomfört två stora produktioner med fantastiska ledare. - Vilken nystart det blev med kombinationen Giovanni Guzzo och Piazolla! Barn o Ungdom har roat de yngre barnen med Kotte-konserter och alla åhörare, stora som små, undrar nu om Kotte någonsin ska hitta hem.

Vad väntar oss då på det nya året? Sopranen Karin Dahlberg återkommer i februari som solist tillsammans med Camerata Nordica. Den konserten ger vi förutom i Kalmar och Oskarshamn även i Nybro. Ålems kyrka blir en av Camerata Nordicas konsertlokaler i mars. Då spelas bl.a. Tjajkovskijs Serenad för stråkar.

Den klassiska melodifestivalen kommer att återuppstå i Oskarshamn där några elever från musikskolan blir solister tillsammans med Camerata Nordica.

Vi planerar nu för vad som ska hända under sommaren, hösten och kommande år. Det finns många spännande idéer och vi hoppas kunna överraska er med en och annan nyhet.

Jag vill rikta ett varmt tack till alla som arbetar inom och tillsammans med Länsmusiken. Ni gör ett fantastiskt jobb med att ge länsborna, gamla som unga, musik av hög kvalitet inom en mängd genrer.

Jag önskar Er alla en God Jul och ett Gott Nytt År med många musikaliska upplevelser!

Ingrid Marmvik
Länsmusikchef

Kalmar läns musikstiftelse finansieras av Kalmar läns landsting, Statens Kulturråd, Regionförbundet samt länets kommuner. Årligen genomförs cirka 500 konserter och aktiviteter som vänder sig till alla åldrar och människor med olika kulturell bakgrund. Länsmusiken ansvarar för Talentcoach och har också samarbeten med Songlines och Imagine Sweden samt ett stort antal konsertarrangörer i Kalmar län.