Annika, Geza, Carolina, Tommy och Eva-Lott är några av de som sjunger in julen i Oskarshamn

Season´s Greetings i Oskarshamns Konsthall

Välkommen till ”Sing Along”! Onsdag 20 december kl. 18 kan alla sjunga in julen med våra mest älskade Christmas Carols. Medverkar gör bland annat Länsmusiken, Kulturhusets personal och personal från Oskarshamns Folkhögskola. Kulturchef Peter O Ekberg håller tal passande julen. Alla, oavsett erfarenheter av körsång, är välkomna att sjunga med! Sångtexterna är på engelska och tack vare att de visas på en vägg är det enkelt att sjunga med. Carolina Johansson, Länsmusiken och Eva-Lott Harryson, Kulturhuset är initiativtagare.

- När jag studerade i England såg jag körer som uppträdde i köpcentrum, kyrkor och ibland i hemmen i samband med alla stora helger, berättar Carolina Johansson. – Många känner sig ensamma under stora helger, då är det ett utmärkt sätt att finna gemenskap genom sång och musik. Vi hoppas att det kommer många och att vi kan göra detta till en tradition, säger Carolina Johansson.

Information lämnas av:

Carolina Johansson
Barn- och ungdomsproducent
E-post: carolina.johansson@lansmusiken.se

Kalmar läns musikstiftelse finansieras av Kalmar läns landsting, Statens Kulturråd, Regionförbundet samt länets kommuner. Årligen genomförs cirka 500 konserter och aktiviteter som vänder sig till alla åldrar och människor med olika kulturell bakgrund. Länsmusiken ansvarar för Talentcoach och har också samarbeten med Songlines och Imagine Sweden samt ett stort antal konsertarrangörer i Kalmar län.