Framtidens Företagsamhet ställs in

Årets försök med att utöka Guldfesten med ett förmiddagsprogram Framtidens Företagsamhet har fått tydlig och befogad kritik. Och idag togs beslutet att ställa in förmiddagens program.
– Vi har fattat beslutet att ställa in förmiddagen och fokuserar istället till 100% på Guldfesten i Kalmarsalen på kvällen den 3 mars, säger näringslivschef Thomas Davidsson.

Idag träffades projektgruppen för att diskutera senaste dagarnas kritik mot den sneda könsfördelningen på Guldfestens förmiddagsprogram Framtidens Företagsamhet. Efter överläggningar togs beslutet att ställa in förmiddagens aktiviteter. Men man hoppas kunna göra om och göra rätt i framtiden.
– Det blir fokus på festkvällen i år och vi kommer att efter evenemanget sätta oss ner och ta fram en ny plan med målet att genomföra Framtidens Företagsamhet nästa år, berättar Thomas Davidsson.

Thomas Davidsson, näringslivschef, tel. 0738-21 88 88

• företagande