​Kommunen tar över Prideflaggan

Pressmeddelande   •   Aug 31, 2015 15:12 CEST

I morgon tisdag tar Kalmar kommun över ”stafettpinnen” i den Prideflaggstafett som pågår. Då kommer Kvastens centrumledare Jessica Bergsjö att överlämna flaggan till kommunstyrelsens ordförande Johan Persson (S).

• Tid: tisdag 1 september klockan 12.00
  • Plats: Flaggstängerna på Stortorget

Medverkar gör bland annat kommunstyrelsens ordförande Johan Persson (S), Kvastens centrumledare Jessica Bergsjö samt representanter från Kalmarsund Pride.

För mer information kontakta:
Louise Weidolf, strateg social hållbarhet, tel. 0480-45 06 10, 070-351 16 01

Välkomna!

Kalmar är en av Sveriges mest historiskt intressanta städer belägen i en region som har framtiden för sig. Vi är landets yngsta universitetsstad och rankas år efter år i den absoluta Sverigetoppen när Reseguiden listar årets sommarstäder. Vill man göra utblickar finns regionens flygplats här med flera dagliga avgångar till Stockholm, reguljär trafik till Berlin samt en omfattande chartertrafik.