Nu bygger vi Kalmars mest centrala och spännande lekplats

Pressmeddelande   •   Jun 08, 2015 15:08 CEST

Nu tar vi första spadtaget till vad som kommer att bli Kvarnholmens mest spännande lekplats. Välkomna tisdag den 9 juni kl. 13.00 till parkeringsplatsen vid korsningen Larmgatan/Strömgatan i Kalmar.

Samhällsbyggnadsnämndens ordförande Mattias Adolfson (S) och servicenämndens ordförande Ingemar Einarsson (c) kommer att gå loss med spadarna.

Lekplatsen är tänkt att kunna användas av små och lite större barn och bli något riktigt extra utöver en vanlig gungställning. Lekplatsen kommer att omges av en perennrabatt och stadens fornlämningar som kommer att lyftas fram i utformningen av platsen. Lekplatsen beräknas vara färdig lagom till hösten och skolstarterna.

För mer information kontakta Mattias Adolfson, 070-209 69 26, eller Ingemar Einarsson, 070-659 14 10.

Kalmar är en av Sveriges mest historiskt intressanta städer och en region som har framtiden för sig. Vi är landets yngsta universitetsstad och rankas i absoluta Sverigetoppen när Reseguiden listar årets sommarstäder. Vill man göra utblickar finns regionens flygplats här med flera dagliga avgångar till Stockholm, reguljär trafik till Berlin samt en omfattande chartertrafik.