​Ny simhall och vad ska KIFAB:s lokaler fyllas med?

Pressmeddelande   •   Dec 14, 2015 14:23 CET

Imorgon håller kommunen en pressinformation om de nya förutsättningarna för KIFAB:s fastigheter som uppstår i och med Linnéuniversitetets flytt samt lokaliseringen av en ny simhallsanläggning.

• Tid: tisdag 15 december klockan 09.00
  • Plats: KS-salen, stadshuset

Medverkar gör majoriteten och berörda chefer i förvaltningar och bolag.

Välkomna!

Kalmar är en av Sveriges mest historiskt intressanta städer belägen i en region som har framtiden för sig. Vi är landets yngsta universitetsstad och rankas år efter år i den absoluta Sverigetoppen när Reseguiden listar årets sommarstäder. Vill man göra utblickar finns regionens flygplats här med flera dagliga avgångar till Stockholm, reguljär trafik till Berlin samt en omfattande chartertrafik. Vi har direkttåg till Malmö/Köpenhamn och Göteborg samt många avgångar också mot Stockholm. På sommaren passerar alla som ska till och från Öland vår vackra stad.