Pressinbjudan: Invigning av föreningshuset i Trekanten

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2015 07:03 CEST

Fredagen den 28 augusti kl. 13:00 invigs föreningshuset i Trekanten av kommunalrådet Anders Andersson, kultur- och fritidsnämndens ordförande Marianne Dahlberg och omsorgsnämndens ordförande Michael Ländin.

PRO Trekanten, Hembygdsföreningen, Röda korset och Träffpunkten i Trekanten visar upp och berättar om sina verksamheter.

Adress: Ester Bagerskas väg 11

Kontaktpersoner:

PRO Trekanten Gun Svensson gunaino@hotmail.com tfn 0480-50072 mobil 072-967 57 92

Kultur och fritidsförvaltningen Jan Botö Röjås jan.boto-rojas@kalmar.se tfn 0480-45 06 25

Kalmar är en av Sveriges mest historiskt intressanta städer belägen i en region som har framtiden för sig. Vi är landets yngsta universitetsstad och rankas år efter år i den absoluta Sverigetoppen när Reseguiden listar årets sommarstäder. Vill man göra utblickar finns regionens flygplats här med flera dagliga avgångar till Stockholm, reguljär trafik till Berlin samt en omfattande chartertrafik.