Pressinbjudan: Villkoren för Rifa-området klara

Pressmeddelande   •   Sep 12, 2016 13:25 CEST

Kalmar kommun och PPE fastigheter i Kalmar AB är överens om villkoren för att slutföra detaljplanen för Rifa-området.

Välkomna till pressträff!
Tid: 08.30, tisdagen den 13 september
Plats: Rifa-tomten
Medverkande: Mattias Adolfson (S), samhällsbyggnadsnämndens ordförande, Johan Nielsen från PPE fastigheter i Kalmar AB

Kalmar är en av Sveriges mest historiskt intressanta städer belägen i en region som har framtiden för sig. Vi är landets yngsta universitetsstad och rankas år efter år i den absoluta Sverigetoppen när Reseguiden listar årets sommarstäder. Vill man göra utblickar finns regionens flygplats här med flera dagliga avgångar till Stockholm och en omfattande chartertrafik. Vi har direkttåg till Malmö/Köpenhamn och Göteborg samt många avgångar också mot Stockholm. På sommaren passerar alla som ska till och från Öland vår vackra stad.