Kalmar Energi flyttar

Efter över femtio år med kontor på Trädgårdsgatan 12 i Kalmar, flyttar Kalmar Energi till nya kontorslokaler i Hansa City. Samtidigt satsar företaget på fler tjänster och produkter som ska göra vardagen enklare för kunderna.

Det kan handla om service av energisystem i fastigheter, solenergi, värmepumpslösningar för bostäder, uppföljning, effektivisering m.m. Under 2013 lanseras flera nya tjänster.

-  Under hela hösten har vi jobbat med den nya organisationen, visioner och mål, säger Anna Karlsson, koncernchef på Kalmar Energi.  Vi ska bli ett ledande energiföretag med färre medarbetare som gör ännu mer för våra kunder. Den nya lokaliseringen, tillsammans med nya tjänster som förenklar vardagen gör att vi kommer närmare kunderna.

Ny chef och organisation för el- och fjärrvärmenäten
Samtidigt samordnas de tekniker som sköter el- och fjärrvärmenäten till lokalerna vid fjärrvärmecentralen Draken. Samordning till Draken är en del i den omorganisation som görs inom Kalmar Energi. Ny Distributionschef vid Kalmar Energi är Daniel Jedfelt. Daniel är civilingenjör och har jobbat på Kalmar Energi sedan 1996.

Flytt till Hansa City i maj 2013
Den nya organisationen får ett tydligare marknadsfokus. Kalmar Energi samordnar all energiproduktion till Moskogen, distribution och utförarenheter till Draken och försäljning samt ledning till Hansa City. Flytten till Draken slutförs under februari 2013 och flytten till Hansa City i maj. Fastigheten på Trädgårdsgatan är ute till försäljning som beräknas vara avslutad under januari.

För ytterligare information kontakta VD Anna Karlsson 0480-45 10 43.

Kalmar Energi är regionens ledande energiaktör. Vi erbjuder klimatriktiga och konkurrenskraftiga energilösningar till över 30 000 kunder i sydöstra Sverige. Kalmar Energi omsätter årligen ca 850 miljoner kronor och har drygt 90 medarbetare.