Ädelstenar och gammalslipade diamanter lockade köpare.

Under lördagens Smyckekvaliten lockade magnifika enstensringar och praktfulla ädelstenar till flera uppmärksammande budgivningar.

”Förutom att man kan bli ensam om att få en helt unik ring till ett riktigt fördelaktigt pris kan vi också se att kunderna blir mer medvetna och att tanken om återanvändning finns med många köpare. Jag tror helt enkelt att många gillar idén på att återinvestera i ett vackert smycke med historia istället för att konsumera nytt.”, berättar Stefan Gustavsson, chef för Kaplans Smyckevärdering.

Smyckekvaliten på Kaplans är känd för att erbjuda kvalitetssmycken utöver det vanliga, här samlas unika smycken från eftertraktade formgivare, magnifika enstensringar, gnistrande diamanter, praktfulla ädelstenar och antika smycken.

Budgivningar som fångade publiken:

Auktionsnummer 31, ett armband i platina med gammalslipade diamanter såldes för 73 000 kronor.
(utrop 23 000 kronor)

Auktionsnummer 98, en obehandlad "Padparadscha" safir på 9,08 ct såldes för 114 000 kronor.
(utrop 68 000 kronor)

Auktionsnummer 171, en blå safir på 11,78 ct såldes för 61 000 kronor.
(utrop 20 000 kronor)

Auktionsnummer 193, en enstensring tillverkad 1945 i vitguld med en 4,20 ct stor diamant såldes för 124 000 kronor. (utrop 90 000 kr)

Auktionsnummer 196, en enstensring med en diamant på 5,30 ct såldes för 124 000 kronor.
(utrop 110 000 kronor)

Auktionsnummer 208, en carmoséring med en ovalslipad rubin på 1,5 ct såldes för 40 000 kronor.
(utrop 17 000 kronor)

Varm tack till alla våra kunder som bidrog till en spänningsfylld auktion!

Se resultat

• Mode

• smyckekvaliten
  • ädelstenar

Kaplans når en stor publik av köpare i Storstockholm och Sverige, de Nordiska länderna och resten av världen. Vi har över 175 000 registrerade kunder och våra auktioner följs regelbundet av tusentals stamkunder och viktiga handlare, både genom personliga besök och över Internet.