Auktion av högsta klass

Kaplans Klockkvaliten är en företeelse av rang både för svenska och internationella klockkonnessörer.

Denna gång finns inte mindre än 13 Patek Philippe bland utropen. En av dem är utrop nr. 1 en så kallad Gondolo i rosa guld som tillverkades i en begränsad upplaga för att fira det nya milleniet år 2000. Går under benämningen "Manta-Ray".

Utrop nr. 55 en Patek Philippe även det, en så kallad Nautilus, formgiven av Gerald Genta, finns representerad som en eftertraktad sportig och stilsäker ikon.

Den mest omtalade klockan på auktionen blir utrop nr. 56. En Rolex Daytona "Paul Newman"  med referens nr. 6263 från 1969. Den har det högsta utropspriset - 1,5 miljoner kronor, som satts i Kaplans historia! RCO versionen av den här modellen med sin mycket ovanliga urtavla är en riktigt eftertraktad samlarklocka.

Visning inför auktionen pågår tre dagar. Torsdag 13 november 10-18, Fredag 14 november 10-18 samt Lördag 11-13. Auktionen äger rum 15 november kl. 13.00

Länk för att se auktionen: http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2746

Kaplans når en stor publik av köpare i Storstockholm och Sverige, de Nordiska länderna och resten av världen. Vi har över 138 000 registrerade kunder och våra auktioner följs regelbundet av tusentals stamkunder och viktiga handlare, både genom personliga besök och över Internet.