Daniel Tjernströms matchtröja klubbad för 11 600 kronor!

Säsongen 2012 är den sista som A.I.K. Fotboll spelar på sin klassiska hemmaarena Råsunda Stadion.

A.I.K. har i samband med detta tagit fram en unik matchtröja inför varje allsvensk hemmamatch. Matchtröjorna har en brodyr på bröstet, med motståndare och matchens datum Till varje tröja följer även ett certifikat med, utfärdat av A.I.K. och signerat av respektive spelare.

Kaplans Auktioner har sedan tidigare hållit auktioner som inriktat sig mot samlarobjekt inom ett specifikt område och samarbetar nu med A.I.K. Fotboll i utauktioneringen av dessa unika tröjor. Dessutom finns matchboll och kaptensbindel som används under respektive match med på auktionen. Pengarna som AIK får in vid försäljningen går oavkortat till AIK:s ungdomsverksamhet.

Efter mötet med IFK Norrköping hemma på Råsunda i söndags, som resulterade i säsongens första hemmaseger, var intresset för matchtröjorna stort. Främst var det A.I.K.-legenden Daniel Tjernströms tröja som drog till sig intresserade köpare och klubbas till slut för 11 600 kronor! Nästan 1000% över utropspriset på 1200 kronor!

Nästkommande auktion innehåller tröjor, boll och Kaptensbindel från matchen mellan A.I.K. och GAIS som spelades torsdagen 24 maj och auktionen klubbas på Kaplans Auktioners hemsida www.kaplans.se söndag 27 maj.

• memorabilia
  • aik fotboll

Kaplans är ett familjeföretag i tredje generationen bestående av Kaplans Auktioner och systerbolaget Guldsmedsaffären Kaplans Safir. Kaplans Auktioner är Nordens ledande auktionshus på smycken, silver, ädelstenar och klockor. Kaplans Safir är en exklusiv guldsmedsaffär som finns i samma lokaler som auktionshuset. Till oss kommer kunder som vill köpa, sälja, värdera och omarbeta varor.

Kaplans når en stor publik av köpare i Storstockholm och Sverige, de Nordiska länderna och resten av världen. Vi har över 125 000 registrerade kunder och våra auktioner följs regelbundet av tusentals stamkunder och viktiga handlare, både genom personliga besök och över Internet.