Exklusiva hos Kaplans Auktioner

Kaplans Exklusiva auktion visade upp en intressant sida i sin senaste tappning. Flertalet smycken fann nya ägare. Stämningen i auktionssalen var bra med stundvis intensiv budgivning.  Den gnistrande mångfald som auktionens föremål utgjorde skapade förutsättningarna för denna lyckade tillställning.

Smycken från kända tillverkare som Cartier, Tiffany & Co, Bvlgari och Georg Jensen stod högt på budgivarnas önskelista. Antika smycken och även silverföremål i fint skick och av hög kvalitet visade sig vara åtråvärda.

Flera smycken av välbekanta Wiwen Nilsson ropades ut. Han är en av Sveriges kända silversmeder och är fortfarande mycket populär. Tillsammans fanns inte mindre än 8 föremål på auktionen med Wiwens Nilssons stämpel på.

Auktionens dyraste föremål var utrop nr 122 - en enstensring med en imponerande diamant om hela 6,52 karat. Slutbudet landade här på 600 000 kr.

- Det här är en auktion där vi samlat det senaste halvårets mest intressanta smycken. Här finner våra kunder alltid värdefulla och eftersökta smycken säger Stefan Gustavsson.

Totalt såldes 60 procent av föremålen till ett värde av 2 860 000 kr

Kaplans Auktioner är glada över att ha presenterat en så framträdande och kvalitativ Exklusiva.

Länk till auktionen: http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2743

• vintagesmycken
  • antika smycken
  • exklusiva auktionen
  • exklusiva
  • wiwen nilsson

Kaplans når en stor publik av köpare i Storstockholm och Sverige, de Nordiska länderna och resten av världen. Vi har över 156 000 registrerade kunder och våra auktioner följs regelbundet av tusentals stamkunder och viktiga handlare, både genom personliga besök och över Internet.