Exklusiva smycken hos Kaplans

Exklusiva auktionen erbjuder 208 utrop i särklass.

- Vi kan se att våra kunder även fortsättningsvis efterfrågar stora diamanter, säger Stefan Gustavsson, chef för Kaplans smyckevärdering. Ett populärt och bra köp för den som önskar formge och tillverka sitt eget smycke.

Ett magnifikt smycke som vi är glada över att få presentera på auktionen är utrop nr 73 - en antik fransk armring i 18K guld och blå emalj och 16 gammalslipade diamanter på ca 7,00 ctv. Det här är en armring som måste ses och som verkligen kan klä en handled!

Vi kan även denna gång presentera stora diamanter, både lösa och infattade, med hög kvalitet. En fantastisk ring med en briljantslipad diamant om hela 6,52 ct samt 138 briljantslipade diamanter om 1,00 ctv är utrop nr 122. En ring värd att uppmärksamma.

Smycken av välbekanta Wiwen Nilsson går också under klubban. Han som är en av Sveriges mest folkkära och efterfrågade formgivare! Bland annat presenterar vi en ring med utrop nr 129 som har en rosalila topas samt en fågelbrosch i sterlingsilver med utrop nr 182. Totalt finns inte mindre än 8 föremål på auktionen med Wiwens Nilsson stämpel på.

Sammanfattningsvis en auktion med en gnistrande palett för finsmakaren.

Visningen äger rum torsdag 27 nov 10-18, fredag 28 nov 10-18 samt lördag 29 nov 11-13.

Auktionen äger rum lördag 29 nov kl. 13.00

• diamanter
  • exklusiva auktionen
  • exklusiva

Kaplans når en stor publik av köpare i Storstockholm och Sverige, de Nordiska länderna och resten av världen. Vi har över 156 000 registrerade kunder och våra auktioner följs regelbundet av tusentals stamkunder och viktiga handlare, både genom personliga besök och över Internet.