Fantastiskt resultat på Smyckekvaliten

Under lördagen var det full fart på Biblioteksgatan, då årets första auktion för exklusiva smycken och ädelstenar ägde rum. Auktionen bjöd på många spännande ögonblick då smycken från 1800-talet fram tills idag gick under klubban.

Det var de antika smyckena tillverkade på 1800-talet som stod för auktionens mest uppmärksammade utrop med bud i sal, telefon och med internetbudgivare som var på hugget klubbades smycken för 4 miljoner inklusive provisioner.

- Det är glädjande att se att publiken uppskattar de vackra detaljrika antika föremålen. Det går helt i linje med vår idé om att ta vara på bra kvalitet i generationer, berättar Stefan Gustavsson, chef för Kaplans Smyckevärdering.

Föremål som fångade publikens intresse:

Auktionsnummer 18, armring tillverkad 1873 av Dahlgren & Co klubbades för 26 500 kr.
(utrop 15 400 kr)
Auktionsnummer 19, ett antikt halsband tillverkat i Frankrike under Belle Epoque perioden klubbades för 67 000 kr (utrop 35 000 kr)
Auktionsnummer 110, brosch klubbades för 32 500 kr (utrop 22 000 kr)
Auktionsnummer 198, brosch klubbades för 23 000 kr (utrop 13 200 kr)

Varmt tack till alla som var med på dagens auktion!

Se hela resultatet

• antikasmycken
  • importantjewellery
  • smyckekvaliten

Kaplans når en stor publik av köpare i Storstockholm och Sverige, de Nordiska länderna och resten av världen. Vi har över 200 000 registrerade kunder och våra auktioner följs regelbundet av tusentals stamkunder och viktiga handlare, både genom personliga besök och över Internet.