Kaplans Exklusiva auktion - ett säkert vårtecken!

Kaplans Exklusiva auktion är ett säkert vårtecken! Här kan du låta dig inspireras och få se en mängd glittrande smycken i olika utföranden. Den Exklusiva smyckeauktion bjuder ut finare och antika smycken samt ädelstenar. Många blivande bröllopspar besöker auktionerna och finner här ett smycke som håller livet ut!

- Den Exklusiva auktionen är i år inriktad mot diamanter och diamantsmycken och utbudet på auktionen är mycket varierat, säger Anna Maria Raneke, gemmolog och smyckevärderare hos Kaplans Auktioner. Det är fantastiskt att kunna presentera ett så brett utbud av spektakulära smycken på en och samma auktion.

- Många av kunderna kommer till våra auktioner för att köpa en diamant och med den som utgångspunkt designa sina egna unika förlovnings- och vigselringar. Att hitta en diamant på auktion är dessutom ett sätt att få ner kostnaden ordentligt samtidigt som man får ett unikt smycke, fortsätter Anna Maria.

- Intresset för antika smycken fortsätter att vara starkt och våra kunder söker sig till oss för att hitta just det där speciella smycket som bär på en historia, t.ex. inför en stundande förlovning, tillägger Anna Maria.

- Att intresset för auktioner har ökat så de senaste åren tycker vi är fantastiskt roligt, säger Michael Kaplan, VD för Kaplans Auktioner. Vi på Kaplans arbetar ständigt med att höja kvaliteten på våra auktioner. Vi vill gärna erbjuda kunden så detaljerad information kring varje smycke  som möjligt och genom detta möjliggöra för kunden att ta ett väl grundat köpbeslut.

- Våra smyckevärderare har en mycket gedigen kunskapsgrund att luta sig mot och därför delar vi gärna med oss en komplett information till köparen. Det här är något som privatpersonerna uppskattar och med en så pass kunnig kundkrets som vi har idag  gäller det att själva ligga i framkant kunskapsmässigt, tillägger Michael Kaplan.

Bland de smycken som bjuds ut på vårauktionen finns en fantastisk diamantbeströdd brosch formgiven av firma Raymond C. Yard.  Den vackra rosettbroschen har utropspriset 115 000 kronor. Dessutom återfinns på auktionen ett antal stora lösa dimanter i utmärkt kvalitet. Auktionsnummer 54 är en briljantslipad diamant på 2,01 ct, fortfarande förseglad i sitt certifikat från IGI, med ett utrop på 230 000 kronor. Om man i stället söker efter en större prinsesslipad diamant finns auktionsnummer 62, en sten på drygt tre carat och med en mycket fin kvalitet. Utropspriset för denna spektakulära sten är satt till 410 000 kronor.

Exklusiva auktionen klubbas lördagen 19 mars med start klockan 13.00. För mer information se relaterat evenemang.

Vid frågor vänligan kontakta marknadschef Maria Hammarsten, maria.hammarsten@kaplans.se, el tel. 08-550 515 14 alternativt auktionsansvarig Anna Maria Raneke, annamaria.raneke@kaplans.se.

• ring
  • raymond c. yard
  • briljanter
  • exklusiva

Kaplans är ett familjeföretag i tredje generationen bestående av Kaplans Auktioner och systerbolaget Guldsmedsaffären Kaplans Safir. Kaplans Auktioner är Nordens ledande auktionshus på smycken, silver, ädelstenar och klockor. Kaplans Safir är en exklusiv guldsmedsaffär som finns i samma lokaler som auktionshuset. Till oss kommer kunder som vill köpa, sälja, värdera och omarbeta varor.

Kaplans når en stor publik av köpare i Storstockholm och Sverige, de Nordiska länderna och resten av världen. Vi har över 100 000 registrerade kunder och våra auktioner följs regelbundet av tusentals stamkunder och viktiga handlare, både genom personliga besök och över Internet.