Njut av höstens vackraste smycken när Kaplans Exklusiva går av stapeln

Höstens Exklusiva smyckeauktion hos Kaplans erbjuder ett spännande och varierat utbud med 216 nummer till ett utrop av drygt 7 miljoner kronor.

På lördag presenterar Kaplans Auktioner de mest intressanta objekten som kommit in det gångna halvåret.

- Vi kan se att våra kunder i hög grad även fortsättningsvis efterfrågar större diamanter, säger Stefan Gustavsson, chef för Kaplans smyckevärdering. Ett populärt och förmånligt köp för den som önskar designa och tillverka sitt eget unika smycke.

Vi kan med stolthet presentera just stora diamanter, både lösa och infattade, med hög kvalitet under lördagens Exklusiva auktion. Ett par fantastiska diamanter, med en imponerande storlek på 4,09 ct, är enstensörhängena med utrop nr 197. Utropspriset ligger på 285 000 kronor.

Ett  unikt smycke som vi är glada över att få presentera är auktionsnummer 98, ett armband i 18K guld med briljantslipade diamanter, droppformade ljuvligt rosa koraller och rubiner. Det här är ett armband som måste ses och som verkligen kan klä en handled!

Återigen går ett antal smycken av Wiwen Nilsson under klubban. Wiwen som är en av Sveriges mest folkkära och efterfrågade formgivare! Bland annat presenteras de populära fågelbroscherna, varav auktionsnummer 139 är i form av en påfågel komplett med sitt originaletui.

• wiwen nilsson
  • exklusiva

Kaplans når en stor publik av köpare i Storstockholm och Sverige, de Nordiska länderna och resten av världen. Vi har över 128 000 registrerade kunder och våra auktioner följs regelbundet av tusentals stamkunder och viktiga handlare, både genom personliga besök och över Internet.