Utrop för över 4,8 miljoner på Kaplans klockauktion!

Kaplans klockauktion som klubbas den 4 december har ett totalt utrop på över 4,8  miljoner kronor. Intresset för klockauktionerna är alltid stort och efter Klockkvaliténs stora framgång i november har många nya och gamla köpare fått upp ögonen för den stora genomströmningen av intressanta objekt.

- Klockkvalitén, 20 november, var en stor succé med ett aldrig tidigare uppnått toppresultat med 83% av auktionsutropen sålda för en totalsumma som landade på 2 176 050 kronor och det med endast 135 utropade objekt, säger Tony Frank, chef för Kaplans Klockvärdering.

Helgens klockauktion har 423 utrop och bland dem finns många eftertraktade objekt. Förhoppningsvis tar många chansen att köpa sin julklapp till far eller varför inte till mor också. För den som inte vill spendera lika mycket pengar finns ju även auktionen "Lilla Klockor" som klubbas på nätet torsdag 2 december.

Klockauktionen klubbas lördagen 4 december med start klockan 13.00. För mer information se relaterat evenemang.

Vid frågor vänligan kontakta Maria Hammarsten, maria.hammarsten@kaplans.se, el tel. 08-550 515 14.

• damur
  • klockauktion
  • klockkvalitén
  • julklappsauktion
  • julklappstips
  • herrur

Kaplans är ett familjeföretag i tredje generationen bestående av Kaplans Auktioner och systerbolaget Guldsmedsaffären Kaplans Safir. Kaplans Auktioner är Nordens ledande auktionshus på smycken, silver, ädelstenar och klockor. Kaplans Safir är en exklusiv guldsmedsaffär som finns i samma lokaler som auktionshuset. Till oss kommer kunder som vill köpa, sälja, värdera och omarbeta varor.

Kaplans når en stor publik av köpare i Storstockholm och Sverige, de Nordiska länderna och resten av världen. Vi har över 100 000 registrerade kunder och våra auktioner följs regelbundet av tusentals stamkunder och viktiga handlare, både genom personliga besök och över Internet.