KappAhl öppnar butik nr 346 i Liberec, Tjeckien

Nu på torsdag, 23 september, öppnar modekedjan KappAhl ny butik med bästa läge i Liberec Forum. Den 850 kvadratmeter stora butiken kommer att erbjuda hela KappAhls sortiment av inspirerande och prisvärt mode för dam, herr och barn. – Vi har hittat ett mycket bra läge för vår fortsatta etablering i Tjeckien och tror att KappAhl blir ett välkommet tillskott till shoppingutbudet här i Liberec Forum, säger Zuzana Cisternas, landschef för KappAhl Tjeckien.

Forum är Liberec nyaste och mest centrala shoppingcenter. KappAhls nya butik ligger med bästa läge i shoppingcentrat och är på cirka 850 kvadratmeter. Den infriar därmed KappAhls strategi att etablera sig i centrala affärslägen och köpcentra i Tjeckien. – Vår moderna butik ligger i den nybyggda delen av Forum och kommer att bli ett bra komplement till övrigt utbud i centrat, säger Zuzana Cisternas.

I KappAhls butiker hittar kunderna säsongens mode med ett välkoordinerat sortiment för dam-, herr- och barn, inklusive KappAhls eko – och miljömärkta sortiment. – Vi erbjuder kunden senaste mode för vardag och fest med tillhörande accessoarer, säger Zuzana Cisternas.

Cirka 10 personer kommer att arbeta i butiken. Det blir en butikschef, en assisterande butikschef, en visual merchandiser och 7 säljare. Butikens inredning följer KappAhls moderna inredningskoncept med ljus och lätt inredning. Den är också miljöanpassad, vilket bland annat innebär mindre strömförsörjning till belysning och avkylning.

– Till butiken kommer vi att få in nya, fräscha modeprodukter varje vecka, säger Zuzana Cisternas. Vi ser mycket fram emot att välkomna våra kunder.

Butiken i Liberec Forum öppnar med flera attraktiva premiärerbjudanden. På torsdag blir det invigning med röda mattan utrullad och förlängda öppettider. Torsdag till och med söndag lämnas alla kunder 25 procent rabatt på hela sortimentet.

Tjeckien – en växande marknad för KappAhls mode
Med butiken i Liberec har KappAhl två butiker i Tjeckien och totalt 346 i koncernen. Innan årets slut har ytterligare en KappAhl-butik premiär; Den 11 november öppnar KappAhl i Prag, närmare bestämt i Galerie Harfa. –Tjeckien är en växande marknad för KappAhls mode. Vår ambition är att etablera oss vid attraktiva butikslägen över Tjeckien där vårt mode får möjlighet att synas på bästa sätt, säger Zuzana Cisternas Ytterligare KappAhl-etableringar planeras i Tjeckien under 2011.

• autumn 2010
  • fall 2010
  • höst 2010
  • expansion
  • etablering
  • butik
  • tjeckien
  • kläder

KappAhl är en ledande modekedja med närmare 350 butiker och 4 800 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2008/2009 var KappAhls omsättning cirka 5 miljarder kronor och rörelseresultat 525 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.