KappAhl öppnar i Haninge Port 73

Nu på onsdag, 20 oktober, öppnar modekedjan KappAhl ny butik med bästa läge på handelsområdet Haninge Port 73. Den 850 kvadratmeter stora butiken kommer att erbjuda hela KappAhls sortiment av inspirerande och prisvärt mode för kvinna, man och barn.

– Vi blir ett bra komplement i skapandet av ett tillgängligt handelsområde med stor potential för närområdet, säger Inna Ångman, butikchef för KappAhls nya butik.

KappAhls nyaste butik ligger med bästa läge i den tillbyggda delen av handelsplatsen Haninge Port 73 precis invid E4 och är på cirka

850 kvadratmeter. Den infriar därmed KappAhls strategi att etablera sig i centrala affärslägen och köpcentra.
– Vi erbjuder senaste mode i en inbjudande miljö med bästa läge i köpcentrat, säger Inna Ångman som arbetat inom KappAhl i femton år.

I KappAhls butiker hittar kunderna säsongens mode med ett välkoordinerat sortiment för dam-, herr- och barn, inklusive KappAhls eko- och miljömärkta sortiment. – Hos oss finns senaste mode och inspiration för vardag och fest med tillhörande accessoarer, säger Inna Ångman.

Sju medarbetare kommer att arbeta i butiken. Det blir en butikschef, en dekoratör och fem säljare. Butikens inredning följer KappAhls moderna inredningskoncept med ljus och lätt inredning. Den är också miljöanpassad, vilket bland annat innebär mindre strömförsörjning till belysning och avkylning.

På onsdag blir det invigning med röda mattan utrullad och flera attraktiva premiärerbjudanden. Onsdag till och med söndag lämnas alla kunder 30 procent rabatt på hela sortimentet.

– Till våra butiker kommer nya, fräscha modeprodukter varje vecka, säger Inna Ångman. Vi ser mycket fram emot att välkomna våra kunder.

PORT73 öppnar med en invigningsceremoni onsdagen den 20 oktober kl. 18.00. Sedan pågår festligheterna hela helgen med artistuppträdande av både kända och lokal artister, överraskningar och generösa öppningserbjudanden.

Flera nya KappAhl-butiker öppnar inom kort
KappAhl har ett uttalat mål om att öppna 20-25 nya butiker varje år. För närvarande finns planer att öppna ytterligare ca 45 butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien varav ytterligare cirka 10 stycken i år.

För ytterligare information:
Inna Ångman, Butikschef, tel 08-777 08 30
Charlotte Högberg, Informationschef, tel 031-771 56 31, mobil 0704-71 56 31

• höst 2010
  • fall 2010
  • expansion
  • ny butik
  • etablering butik
  • kläder

KappAhl är en ledande modekedja med drygt 350 butiker och 4 800 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2009/2010 var KappAhls omsättning 5,1 miljarder kronor och rörelseresultat 551 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.