Modekedjan KappAhl öppnar fyra nya butiker – butik nr 349 ligger i Bromma:

Nu på torsdag, 23 september, öppnar modekedjan KappAhl fyra nya butiker i Sverige, Norge och Tjeckien. En av dessa butiker ligger med bästa läge när handelsområdet kring Bromma gamla flyghangar, Bromma Blocks, expanderar. Den 1 100 kvadratmeter stora butiken kommer att erbjuda hela KappAhls sortiment av inspirerande och prisvärt mode för kvinna, man och barn.
– Vi har ett mycket bra läge i ett stort upptagningsområde och blir ett bra tillskott när kläd- och detaljhandeln etablerar sig i Bromma Blocks säger Katrin Olsson, butikchef för KappAhls nya butik.

KappAhls nyaste butik ligger med bästa läge på handelsområdet och är på cirka 1 100 kvadratmeter. Den infriar därmed KappAhls strategi att etablera sig i bästa affärslägen och köpcentra.
– Vår moderna butik ligger väl synlig med egna entréer i två plan, säger Katrin Olsson som arbetat som butikschef på KappAhl i åtta år.
I KappAhls butiker hittar kunderna säsongens mode med ett välkoordinerat sortiment för dam-, herr- och barn, inklusive KappAhls eko- och miljömärkta sortiment. – Vi erbjuder kunden senaste mode för vardag och fest med tillhörande accessoarer, säger Katrin Olsson.
Elva medarbetare kommer att arbeta i butiken. Det blir en butikschef, en dekoratör och nio säljare. Butikens inredning följer KappAhls moderna inredningskoncept med ljus och lätt inredning. Den är också miljöanpassad, vilket bland annat innebär mindre strömförsörjning till belysning och avkylning.
– Till våra butiker kommer nya, fräscha modeprodukter varje vecka, säger Katrin Olsson. Vi ser mycket fram emot att välkomna våra kunder.
På torsdag blir det invigning med röda mattan utrullad och flera attraktiva premiärerbjudanden. Torsdag till och med söndag lämnas alla kunder 25 procent rabatt på hela sortimentet.

Flera nya KappAhl-butiker öppnar samma dag
Samma dag öppnar KappAhl även butiker i Västerås, Malvik (Norge) och Liberec (Tjeckien). Med dessa premiärer har KappAhl 155 butiker i Sverige och totalt 350 i koncernen.

För mer information och bilder kontakta:
Katrin Olsson, Butikschef, tel 08-28 87 20
Charlotte Högberg, Informationschef KappAhl koncern, tel 031-771 55 00, mobil 0704-71 56 31

• expansion
  • etablera
  • etablering
  • stockholm
  • bromma
  • blocks
  • hangar
  • ny butik
  • fall 2010
  • autumn 2010
  • höst 2010

KappAhl är en ledande modekedja med närmare 350 butiker och 4 800 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2008/2009 var KappAhls omsättning cirka 5 miljarder kronor och rörelseresultat 525 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.