Stämningen är på topp på KappAhl Värnamo

Pressmeddelande   •   Jan 26, 2010 16:48 CET

Belönas för gott lagarbete
På onsdag lämnar medarbetarna i KappAhls butik i Värnamo under två dagar över driften av butiken till kollegorna från KappAhl centralt. Själva åker de på tvådagars inspirationsresa till KappAhls butiker i Göteborgsregionen och den centrala organisationen i Mölndal.

Lagom till jul fick platschef Maria Sjölin och hennes medarbetare det glädjande beskedet att de blivit utsedda till bästa butik före sina butikskollegor runt om i Sverige.

– Vi arbetar medvetet med merförsäljning och kundbemötande och har därigenom kunnat uppnå goda resultat, säger Maria Sjölin, platschef för KappAhl Värnamo. – Tävlingen var enkel men suverän och har engagerat hela personalen. Alla medarbetarna kunde bidra och alla kommer att vara med och ta del av belöningen.

Första pris består i en tvådagars inspirationsresa där man bland annat kommer att besöka KappAhl- butiker i Göteborgsregionen och KappAhls distributionscentral i Mölndal, varifrån de 60 miljoner plagg som årligen säljs inom KappAhl-koncernen distribueras.

– Stämningen är på topp och vi ser mycket fram emot vår stundande resa, säger Maria Sjölin.

Kunderna i KappAhl-butiken i Värnamo får under de två dagarna service av regionchefer och medarbetare från KappAhls centrala Sverige-kontor.

För ytterligare information:
Maria Sjölin, Butikschef KappAhl Värnamo, telefon 0370-461 70
Urban Solander, Landschef KappAhl Sverige, telefon 031-771 57 98
Charlotte Högberg, Informationschef KappAhl, telefon 031-771 56 31, mobil 0704-715631

KappAhl är en ledande modekedja med närmare 350 butiker och 4 800 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2008/2009 var KappAhls omsättning cirka 5 miljarder kronor och rörelseresultat 525 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.

Kommentarer (0)