Pressinbjudan med frukost: MittNät växer från sju till nio kommunala stadsnät

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2019 13:23 CEST

Samverkansbolaget MittNät växer så det knakar. Det kommunala samarbetet med syfte att främja fiberutbyggnaden har visat sig extremt framgångsrikt. Nu ansluter sig två nya värmländska kommuner. Varmt välkommen - vi bjuder på frukost!

Tid: Onsdag 18/9 kl. 9:30

Plats: Karlstads El- och Stadsnäts lokaler, Orrholmsgatan 15

Varmt välkommen till oss där vi presenterar MittNäts två nya medlemskommuner och berättar mer om vårt framgångsrika samarbete. I samband med pressträffen bjuder vi på frukost, samtidigt som det kommer att ges tillfälle att träffa representanter för de olika stadsnäten som deltar. Vi ses!

Elin Bertilsson, verksamhetsansvarig MittNät. 054-540 80 13

Richard Hall, kommunikatör. 054-540 74 09

Om MittNät

MittNät är ett samverkansbolag där sju kommunala stadsnät är medlemmar: Arvika, Forshaga, Hammarö, Karlstad, Munkfors, Vansbro och Åmål. Syftet med samarbetet är att främja fiberutbyggnaden till våra kommuninvånare och att göra det enklare för nätet, oavsett storlek, att ha samma möjligheter att utveckla bredbandet i sin kommun.

Läs mer på mittnat.nu

Kommentarer (0)