Karriärpodden och Försvarsmakten inleder nytt samarbete

Karriärpodden är podcasten som lyfter fram Sveriges mest framgångsrika kvinnliga ledare som förebilder. Nu inleds ett nytt samarbete med Försvarsmakten.

- Vi tycker att Karriärpodden driver en viktig fråga med att lyfta fram kvinnliga ledare och ser fram emot möjligheten att utbyta erfarenheter och diskutera ledarskap, säger Robert Forss, marknadschef på Försvarsmakten.

- Jag är så glad över samarbetet och att Försvarsmakten nu väljer Karriärpoddens målgrupp. Det tillför ett mervärde och nya dimensioner i olika temaavsnitt som bland annat kommer att handla om ledarskap och gruppdynamik. Där har Försvarsmakten stor erfarenhet och mycket att bidra med, säger Eva Ekedahl, som har drivit Karriärpodden, sedan starten 2014.

Ett urval av Karriärpoddens gäster:
Hélène Barnekow- VD Telia Sverige, Åsa Regnér- barn-äldre och jämställdhetsminister, Elaine Eksvärd- Retorikexpert, Ann Hellenius- CIO Stockholm Stad, Suad Ali-Expert Migrationsverket, Magdalena Gerger -VD Systembolaget, Eva Swartz Grimaldi- Styrelseordförande Nordstedts, Anna Kinberg Batra -Partiledare Moderaterna, Johanna Frelin-VD Tengbom, Monica Längbo- HR-direktör ManpowerGroup, Lena Hallin-Brigadgeneral Försvarsmakten, Birgitte Bonnesen-VD och koncernchef Swedbank

Hela listan samt länkar till podcasten:

Kontaktpersoner:

Eva Ekedahl, grundare och programledare Karriärpodden tel. +46 (0)708- 65 16 79

Robert Forss, Marknadschef Försvarsmakten tel.+46 8-788 71 64

Om Karriärpodden
“ Fler kvinnliga ledare behövs som förebilder”

Podcasten som lyfter fram Sveriges mest framgångsrika kvinnliga ledare som förebilder för att inspirera fler kvinnor att kliva fram. Det är personliga och djupa samtal som handlar om vad som ligger bakom deras framgång och hur deras karriärresa har sett ut. De medverkande gästerna delar med sig av sina lärdomar och ger sina bästa karriärtips. Podcasten startades i juni 2014 och har en ständigt ökande lyssnarskara i en tydlig målgrupp.

Om Eva Ekedahl

Eva Ekedahl har lång erfarenhet av rekrytering och ledarskapsutveckling och har själv arbetat som ledare. Hon har sett ett stort behov att få fram fler kvinnliga ledare som förebilder och insett vikten av att inspireras genom att lyssna på andras erfarenheter. Eva driver också företaget Women for Leaders, tillsammans med Jeanna Rutherhill. De arbetar med företag och organisationer som strävar efter att bli mer jämställda arbetsgivare genom märkningen “Equal Employer”, strategisk rådgivning, föreläsningar och workshops. Dessutom driver Women for Leaders ett exekutivt ledarprogram för framtidens kvinnliga ledare samt nätverket WfL Network.

www.womenforleaders.com