Kaspersky Lab hittar partner i B2B IT-Partner

Kaspersky Lab hittar sin like i B2B IT-Partner. Företagsmarknaden är i fokus och tillsammans har man redan avslutat en stor affär.

Kaspersky Lab inleder ett strategiskt samarbete med återförsäljaren och Gasellföretaget B2B IT-Partner. Tillsammans ska företagen satsa på marknaden för mellanstora och stora företag. B2B IT-Partner har breddat sin produktportfölj med företagslösningar från Kaspersky Lab som blir återförsäljarens förstahandsval i kategorin antivirusprogram. Samarbetet har redan resulterat i en stor, ännu inte officiell, affär med en ny kund.

– Kaspersky Lab är en mycket intressant samarbetspartner och inte bara ur ett lösningsperspektiv. Företaget är, precis som vi, lagom stort vilket gör att vi kan anpassa erbjudandet efter kundens behov, säger Johnas Hartman, försäljningschef på B2B IT-Partner.

Samtliga företagsprodukter från Kaspersky Lab blir tillgängliga genom B2B IT-Partner, inklusive produktserien Kaspersky Open Space Security som skyddar nätverksstrukturer i alla storlekar. Produktserien är skalbar och täcker allt från mobila enheter och arbetsstationer till fil- och e-postsservrar samt Internet-gateway, allt beroende på kundens behov. Även mobilskyddet Kaspersky Mobile Security, för Windows Mobile, Symbian, Android och BlackBerry, ingår i B2B IT-Partners produktportfölj.

– Både Kaspersky Lab och B2B IT-Partner är flexibla och affärsdrivna organisationer. Detta känns som en perfekt match och vi har redan flera affärer på gång i dagsläget, säger Peter Tysk, partneransvarig företagsprodukter på Kaspersky Lab.

För mer information kontakta:
Peter Tysk, partneransvarig företagsprodukter
Mobil: 0700-556 773
E-post: peter.tysk@kaspersky.se

Johnas Hartman, försäljningschef
B2B IT-Partner AB
E-post: johnas.hartman@b2bitpartner.se

Kaspersky Lab är det största antivirusföretaget i Europa. Företaget levererar några av världens mest omedelbara säkerhetslösningar mot IT-hot som antivirus, spionprogram, brottsprogram, hackare, nätfiske och spam. Kaspersky Lab är rankat bland världens fyra största distributörer av säkerhetslösningar för konsumenter. Företagets produkter erbjuder överlägsen detekteringsgrad och har branschens snabbaste reaktionstid vid utbrott av IT-virus för hemmaanvändare, företag och organisationer av alla storlekar samt den mobila IT-miljön. Kasperskys teknik används världen över i IT-säkerhetslösningar och tjänster från branschens ledande IT-säkerhetsleverantörer. Läs mer på www.kaspersky.se. För de senaste nyheterna om antivirus, anti-spionprogram, anti-spam och andra IT-säkerhetsfrågor och -trender, besök www.viruslist.com.

• b2b it-partner