Kaspersky Labs nya företagsskydd ger bäst klientkontroll i oberoende test

Det första oberoende testet av funktioner och hanterbarhet hos Kaspersky Labs nya klientlösning för företag lyfter fram unika kontrollfunktioner.

Det är oberoende testlabbet The Tolly Group som har gjort en jämförande utvärdering av liknande produkter från fem ledande leverantörer. Resultaten belyser särskilt de effektiva kontrollfunktionerna hos Kaspersky Labs lösning, vilka sträcker sig från mallar som är färdiga att använda till att ge kontroll över varje funktion på detaljnivå.

Jämfört med konkurrerande lösningar har Kaspersky Endpoint Security 8 for Windows ett flertal unika och utökade funktioner. The Tolly Group lyfter bland annat fram den omfattande funktionen Application Control tillsammans med flexibel Default Deny implementering, något som saknas i flertalet av de andra produkterna.

När det gäller webbkontroll var Kaspersky Labs lösning den enda som tillåter övergripande webbhantering och skydd i en och samma produkt. Funktionen Device Control bedömdes vara den mest omfattande jämfört med övriga lösningar i testet och endast en av de andra lösningarna nådde jämförbara nivåer när det gäller kontroll på detaljnivå. Men för att nå jämförbar enhetskontroll kräver denna konkurrerande lösning att användaren köper separata lösningar.

Kaspersky Endpoint Security 8 for Windows lanserades 6 oktober 2011, tillsammans med företagets helt nya konsol Kaspersky Security Center. Lösningen är ett viktigt tillägg till företagsskyddet Kaspersky Open Space Security. Bland de stora fördelarna hos nya klientlösningen är djupgående skydd mot skadlig kod, stöd för molnbaserade Kaspersky Security Network, omfattande alternativ för vitlistning, samt avancerade kontrollfunktioner för enheter, applikationer och internet.

Rapporten i sin helhet går att läsa här: http://tolly.com/DocDetail.aspx?DocNumber=211132

För mer information kontakta:
Ronald Binnerstedt, Kaspersky Lab Nordic
Mobil: +46 (0)703 23 19 94
Email: ronald.binnerstedt@kaspersky.se

Kaspersky Lab är det största antivirusföretaget i Europa. Företaget levererar några av världens mest omedelbara säkerhetslösningar mot IT-hot som antivirus, spionprogram, brottsprogram, hackare, nätfiske och spam. Kaspersky Lab är rankat bland världens fyra största distributörer av säkerhetslösningar för konsumenter. Företagets produkter erbjuder överlägsen detekteringsgrad och har branschens snabbaste reaktionstid vid utbrott av IT-virus för hemmanvändare, företag och organisationer av alla storlekar samt den mobila IT-miljön. Kasperskys teknik används världen över i IT-säkerhetslösningar och tjänster från branschens ledande IT-säkerhetsleverantörer. Läs mer på www.kaspersky.se. För de senaste nyheterna om antivirus, anti-spionprogram, anti-spam och andra IT-säkerhetsfrågor och -trender, besök www.viruslist.com.

• företagssäkerhet
  • skadlig kod