Kaspersky lanserar nytt skydd för småföretag

Kaspersky Lab lanserar Kaspersky Small Office Security, en säkerhetslösning som har utvecklats speciellt för att skydda små företags IT-miljöer. Säkerhetslösningen gör det möjligt för småföretagare att fokusera på sin verksamhet istället för säkerhet.

Ständig tillgång till ett företags datanätverk är viktigt för små företag, speciellt då de oftast inte har en IT-tekniker anställd. IT-relaterad avbrottstid i affärsverksamheten orsakad av attacker från cyberkriminella kan avbryta arbetsflöden och allvarligt skada ett företags rykte. Kaspersky Small Office Security gör det möjligt för små företag att enkelt skydda alla sina system. Kaspersky erbjuder säkerhetsuppdateringar varje timme och en hög grad av upptäckt av skadlig kod. Detta håller småföretag skyddade och hindrar hot från virus, maskar, trojaner, spyware, hackerattacker och spam från att kunna skada företaget.

- Sveriges småföretag behöver samma pålitliga skydd mot Internetbrottslighet som stora företag. Kaspersky Small Office Security förser småföretagen med en hög grad av upptäckt, bra prestanda och användarvänlighet för att försäkra att tekniken inte stör små företag i deras kärnverksamhet, säger Ronald Binnerstedt, tekniskt ansvarig på Kaspersky Lab.

Två licensmöjligheter passar alla små företags behov

Kaspersky Small Office Security är tillgänglig i två versioner: ett paket som skyddar upp till fem PC-datorer och ett paket som skyddar upp till fem PC-datorer och en filserver..

- Vår lösning för småföretag är snabb och enkel att installera och utformad för att spara små företags tid, pengar och resurser, samtidigt som man skyddar företagets information. Tidigare har man inom segmentet för små- och hemmakontor varit tvungen att välja mellan konsumentprodukter som inte är utformade för företagsanvändning och företagslösningar som varit allt för komplexa att hantera för små företag. Kaspersky Small Office Security överbryggar nu detta gap, avslutar Ronald Binnerstedt.

Några av funktioner i Kaspersky Open Office Security:

• Integrerat virusskydd, som förutom skydd för virus och trojaner, även skyddar mot phishing, rootkits, spionprogram, adware och webbsidor med elak kod.
  • Skyddar mot hot via chattprogram som MSN och ICQ.
  • Dubbelriktad brandvägg
  • Antispam-funktion
  • Intrångsdetektering
  • Förebyggande skydd mot okända hot med så kallad heuristisk analys och whitelists
  • Optimerad för högsta prestandan med minimal påverkan på datorn och serverns processor och minne.

För mer information om Kaspersky Small Office Security, se: www.kaspersky.se/home/products/home_users/KasperskySmallOfficeSecurity/

10 tips - säkerhetsinformation för småföretagare:
Kaspersky listar tio säkerhetstips för småföretagare på:

Pris och tillgänglighet

Kaspersky Small Office Security för fem datorer kostar 1 995 kronor (inklusive moms) och Kaspersky Small Office Security för fem datorer och filserver kostar 2 495 kronor (inklusive moms). Kaspersky Small Office Security finns att köpa hos Vallagruppen, samt hos övriga av Kaspersky Labs samarbetspartners.

Ronald Binnerstedt

Kaspersky Lab erbjuder världens mest omedelbara skydd mot IT-hot som spionprogram, crime-ware, hackare, phishing och spam. Kaspersky Lab erbjuder överlägsen upptäcktstakt och har branschens snabbaste reaktionstid vid utbrott av IT-virus för hemmaanvändare, företag och organisationer av alla storlekar samt den mobila IT-miljön. Kaspersky-teknologin används i IT-säkerhetslösningar av IT-säkerhetsleverantörer över hela världen. Läs mer på www.kaspersky.se. För de senaste nyheterna om antivirus, anti-spionprogram, anti-spam och andra IT-säkerhetsfrågor och -trender, besök www.viruslist.com.

• it-säkerhet
  • internetbrottslighet